Znaczne zwiększenie aktywności naszych potencjalnych klientów możemy zaobserwować za pośrednictwem różnego rodzaju narzędzi online. Na polskim rynku fitness ten proces został akcelerowany poprzez takie sieci, jak: McFit, CityFit, Fitness24Seven, StepOne, iCon, gdzie obsługa klubu została zminimalizowana, a samo dołączenie do klubu odbywa się jedynie za pośrednictwem stron WWW czy też elektronicznych kiosków stojących przed klubem, gdzie również nie wymagana jest żadna ingerencja osób trzecich w proces dołączania do klubu. Osobiście rekomenduję rozpoczęcie używania w/w rozwiązań również dla klubów z sektora MidMarket oraz Premium i to nie tylko klubom sieciowym.
W wymienionych przeze mnie wyżej segmentach cały czas góruje system spotkań / zaproszeń do klubów na tzw. FreePass’y. Jest on wciąż skuteczny, ale ludzie szukają uproszczeń, skrótów, oszczędności czasu, więc coraz chętniej sięgają po rzeczy na tzw. „KLIK”. Nie ma co obracać się plecami do tego typu rozwiązań – tylko tak, jak w przypadku nowych trendów w branży fitness – trzeba nadążać równie szybko za rozwijającą się wszechobecną technologią i cyfryzacją branży. Warto pamiętać – kto pierwszy, ten lepszy!
Spójrzmy również na kwestię samego sposobu dotarcia do naszych grup docelowych. Obecnie prowadzony przez nas marketing (niezależnie, czy jest to marketing OFFLINE czy ON-LINE) jest skierowany przede wszystkim do osób aktywnych lub posiadających członkostwo w innym klubie, co stanowi raptem ok. 7% naszego społeczeństwa. Natomiast cała reszta naszych potencjalnych zainteresowanych pozostaje nieuświadomiona w kwestii (być może) własnego zapotrzebowania dotyczącego skorzystania z usług przykładowego fitness klubu.
Pojawia się więc pytanie… od czego zacząć? Przeanalizujmy wszystkie podstawowe zalety dotyczące aktywności fizycznej w korelacji do ilości wyszukiwanych fraz, których np. do tej pory nie pozycjonowaliśmy za pomocą narzędzia Google AdWords. Możemy z łatwością sprawdzić jak często jest np. wyszukiwana fraza „fitness klub [Nazwa_Miasta]”, w porównaniu do frazy „Jak schudnąć?” – dodatkowo posługując się regionalizacją, np. na nasze województwo czy też miasto. Nie zdradzę wyników w/w porównania – polecam sprawdzić osobiście. Podpowiem tylko, że poza ilością wyszukiwań, polecam zweryfikować tzw. „cenę za klik” oraz poziom konkurencyjności danej frazy.
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności