Warto zadać sobie pytanie, czy jesteśmy w stanie opisać życie klubu fitness od momentu powstania samej idei o jego stworzeniu?
Wielu inwestorów będących zainteresowanymi branżą fitness, zanim rozpocznie cały proces tworzenia oraz budowania klubu fitness, przygotowuje biznes plan, planuje budżet, określa potencjalny czas na zwrot inwestycji, ustala potencjalną strukturę zespołu. Jednak warto zaznaczyć fakt, że nasza branża – podobnie jak inne – ma swoje określone środowisko, schematyczność, sezonowość oraz wiele innych zmiennych, których bez odpowiedniej wiedzy praktycznej, nie przewidzimy nawet w profesjonalnie złożonym biznes-planie, a zignorowanie ich – może nieść za sobą poważne konsekwencje. Jakie? Najczęściej – finansowe, związane z przeszacowaniem inwestycji czy też zbagatelizowania niektórych zjawisk, jakimi „rządzi się” dzisiejsza branża fitness.
W pierwszej części tego cyklu artykułów omawialiśmy dwa początkowe etapy osi czasu życia klubu fitness.
Przejdźmy zatem dalej… przed nami początek drugiego roku działania klubu. Od czego tu zacząć? W przypadku klubu prowadzącego sprzedaż abonamentową, warto sprawdzić, jakie ponieśliśmy „straty w ludziach”.
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności